Monday, July 27, 2015

TIPS Solat Awal Waktu


"Tiap kali masuk waktu solat, saya suka bagitahu diri saya yang Allah swt telah panggil saya utk bertemu denganNya. Jika semakin lambat saya dirikan solat, Allah swt berpaling muka yang semakin jauh dari melihat saya. Kerana bila mana saya solat di awal waktu, Allah swt ada di depan saya. Dia melihat saya berdiri, rukuk dan sujud padaNya sehingga saya habis solat.
Sebab itu setiap kali saya nak solat, saya suka sangat kerana saya dapat lepaskan 'rindu' saya pada Allah swt."
Sahabat2 pun amalkan. Dan ia juga boleh diamalkan semasa sahabat mahu meminta isteri/suami atau anak2 jaga solat di awal waktu. Katakan pd mereka, "Allah swt tiada masa yg panjang utk menunggu kita yang lambat lambat dan tangguh tangguh dalam dirikan solat". InshaAllah berkesan.
Sumber: fb Siti Hajar https://www.facebook.com/foundervfc/posts/1186100111415876?fref=nf

No comments:

Post a Comment